עיצוב לדפוס לעומת עיצוב לאתר אינטרנט

עיצוב לדפוס, לעומת עיצוב לאתר אינטרנט


תכנון עבור התקשורת הכתובה לעומת עיצוב עבור האינטרנט יכול להיות חוויה שונה לגמרי.  , כדי להבין טוב יותר את ההבדלים האלה, צריך להשוות באזורים של הנושאים מרכזיים: סוגי התקשורת, קהל, פריסה/איזורי חשיפה,התאמת הצבע, טכנולוגיה וסוג העסק. זכור שאנחנו משווים את הצד בעיצוב הגרפי של האתרים, לא את הצד הטכני.תכנות של עיצוב אתרים




סוגי מדיה:

לפני שאתה מסתכל על ההבדלים בפועל בעיצוב, חשוב לדעת איזה סוג של עבודה אתה עלול למצוא את עצמך עושה בכל שדה.
כמעצב לדפוס, ייתכן שתעבוד ב:


  • פרסומות מגזין
  • עיצוב מוצר ואריזה
  • כרטיסי ביקור
  • לוגו/סמל מסחרי

כמעצב אינטרנט, אתה עשוי לעבוד ב:


  • אתרי אינטרנט בתקן ה-HTML
  • אתרי פלאש
  • פרסום באנרים

כמובן הרשימה יכולה להימשך , אבל ההבדל הבסיסי הוא, כי בעת עיצוב לדפוס תקבלו מוצר מעוצב שאפשר להחזיק ביד שלכם, בעת תכנון עבור האינטרנט אתה מעצב מוצר שנצפה בחלקים על גבי צג המחשב.

קהל:

לפני תחילת פרויקט חשוב לחשוב על החוויה של הקהל שלך, השונה מאוד בין מוצר מודפס לעומת גלישה באתר אינטרנט. ברמה הבסיסית ביותר, האינטרנט הוא אינטראקטיבי ונצפה בחלקים,מוצר מודפס בדרך כלל לא.
בדפוס, אתה מנסה לגרום לקהל להישאר בדף מספיק זמן כדי לשווק את המוצר שלך בצורה האפקטיבית ביותר. אתה פונה לעיתים קרובות עם שטח מוגבל בו אתה צריך להשיג זאת, כגון מודעה אחת בדף המגזין.במקרים מסוימים, אתה מנסה  תפוס את תשומת הלב שלהם כדי להתעמק לתוך המוצר שלך, כמו עם עטיפת ספר או בדף הראשון של חוברת. אחד היתרונות של עיצוב בהדפסה הוא שיש לך עסק עם מוצר פיזי, המאפיינים אלמנטים פיזיים כגון מרקם וצורה אתה יכול להעזר בהם להשיג את מטרות העיצוב שלך. כדוגמה, חברות הנייר יפרסמו את המודעות במגזין המודפס על נייר שלהם, המאפשר לקהל להרגיש את המשקל ואת המרקם של המוצר שלהם.

באינטרנט, בדרך כלל אתה מנסה לשמור על הקהל שלך באתר ספציפי עבור זמן רב ככל האפשר. כמות הדפים שהגולש יכול להיות בהם בלתי מוגבל, כך שאתה חייב ליצור אתר מעוצב שיש בו תוכן איכותי ומעניין כדי לפתות אותם לילחוץ לחיצה נוספת  באתר שלך.חשוב ניווט נקי,בנוסף כדי ליצור אינטראקציה אפשר להישתמש באנימציית פלאש,כפתורים מקליקים או משנים צבע ועוד...

פריסה:

בשני הנושאים עיצוב הדפסה ועיצוב אתרים הפריסה חייבת להיות  ברורה ויעילה. בשני המקרים, המטרה הכללית היא אותה מטרה שימוש באלמנטים (צורות, קווים, צבעים, סוג, וכו ') כדי ליצור עיצוב ברור ומושך עין לקהל שלך.

ההבדלים מתחילים בחלל הזמין כדי ליצור את עיצוב שלך:

בדפוס:


  • המרחב שלך נמדד בדרך כלל ס"מ.
  • זה יכול להתבטא בכל דבר מכרטיסי ביקור עד שלטי חוצות.
  • שטח המוצר עליו אתה מעצב ישאר זהה כמוצר מוגמר להבדיל מאתר אינטרנט מהסיבה שיש גדלים שונים למסך של הצופה.
  • בדפוס עליך להשאיר שטח מת לחיתוך,בשפת דפוס זה ניקרא בליד.

באינטרנט:


  • אינדיקציה  למדידת שטח שלך היא פיקסלים.
  • אתה מתמודד עם אתגר כי עיצוב האתר שלך חייב להיראות הכי טוב על כל המסכים בגדלים ואיכות שונים.
  • עיצוב עקבי, עם ניווט עקבי (תמיד באותו מקום) הוא המפתח לשמירה על אנשים באתר שלך.

עוד הבדל חשוב הוא איך אתה בעצם מגיש את העיצוב שלך. כמעצב דפוס, אתה יודע איך היצירה הסופית תימסר כפי שהיא למדפסת, אם כי עליך לוודא שאיכות המוצר המוגמר יצא לפי דרישות האיכות שלך. כמעצב אינטרנט, עליך לזכור כי אתה תספק את העיצוב שלך למתכנת (או שתעשה זאת בעצמך) אם לא מי יעלה את זה לאינטרנט?

צבע:

התמודדות עם צבע יכול להיות מאוד מסובך בדפוס וגם עיצוב אתרים.חשוב להבין כל סוגי מונחי הצבע,כגון RGB, CMYK ו HSV.  . להלן כמה אפשרויות, בעיות ודאגות כשדנים על צבעי דפוס לעומת עיצוב אתרים.

עיצוב בדפוס:


  • בדפוס עליך לקחת בחשבון שנוי בגוונים בין המסך לדף.
  • שוב, לוודא שאתה מקבל את התוצאות הרצויות.
  • חשוב להבין הבדלים בין סוגי הדפסות ויכולותיהםכגון דפוס אופסט,דפוס דיגיטלי,דפוס טמפון,דפוס משי ועוד...

עיצוב באתרים:


  • שקול את ההבדל בצבעים מצג לצג.
  • איך צבעים יושפעו מבהירות ומשינויים בניגודיות.
  • הצבעים מיוצגים על ידי "ערכי ההקסדצימלי" (מספר 6 ספרות).  שוב, זו אחריותו של המתכנת, אבל עדיף לספק לו את הערכים הללו.

טכנולוגיה:

המעקב אחר הטכנולוגיה העדכנית ביותר יש בה הצורך גם בדפוס וגם בעיצוב אתרים.עבור שניהם חשוב לעבוד בתוכניות גרפיות כגון  Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign .למעצבי דפוס, דגש על שימוש במכונות דפוס חדשות שיסייעו לך להשיג את התוצאות הטובות ביותר לעבודה שלך. למעצבי אינטרנט, דגש על המתכנת שלך (אם לא עצמך!) יכול לעזור באופן הצגת העיצובים שלך בצורה היעילה ביותר.

קריירה:

קריירה בתחום העיצוב הגרפי  יכולים להיות הרבה תחומים.  להלן רק כמה דוגמאות ספציפיות של עיצוב בדפוס ועיצוב באינטרנט.

דפוס:


  • ארט דירקטור במגזין
  • מעצב מודעות במשרד פרסום
  • מעצב הריזות עבור חברת קוסמטיקה
  • מעצב על חולצת טריקו
  • מעצב בבית דפוס

אינטרנט:


  • מעצב אינטרנט באתר הרשתות החברתיות
  • מעצב פלאש עבור אתרי אינטרנט
  • מעצב מודעת באנר עבור חברות שיווק

במה לבחור?

באופן טבעי הבחירה להחליט תהיה מבוססת על ניסיון. גם אם אתה יוצר פרויקטים האישים משלך, תנסה ליצור כמה פרוייקטים להדפסה כרטיס ביקור  פליירים, לוגו או אתרי אינטרנט ו תראה ממה אתה נהנה יותר וגם נהנה ללמוד עוד על זה. חושב על ההבדלים במאמר זה ובמה תרצה להתמקד.

הלמידה להדפיס יתן לך ליתרון בשוק העבודה של היום, מתבקש לעתים קרובות להתמקד על נושא אחד, אבל הידע של שניהםבתור עצמאי המסוגל להציע ללקוח חבילת שיווק מלאה, עם חומרי ההדפסה ואתרי אינטרנט , רק יסייע לך לגדל את עסקיך ולבנות תיק מרשים.





0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על התגובה.