איך לעצב כרטיסי ביקור

איך לעצב כרטיסי ביקור


כרטיסי ביקור עצה  מס' 1





מומלץ לשים דגש על ההשלכות של הצבעים בכרטיסי הביקור לפני השימוש בהם בשביל לעצב כרטיסי ביקור בכדי לבחון אם המסר  היועבר מעצם השימוש באותו צבע הוא המסר אותו תרצה להעביר.

שימוש נכון בצבע של כרטיסי ביקור עשוי לעזור לבנות מותג ולהעביר את הרושם הנכון.

ההשפעות של צבע בכרטיסי הביקור כה חזקות עד כדי כך שבסיטואציות מסוימות צבע בכרטיסי ביקור מסוימים עלולים לגרום להשפעה פיזית. למשל, הראו בסקרים כי הצבע האדום עלול להעלאות את לחץ הדם של הנבדקים.מדע?

כעת נבחן רשימה של צבעים שונים והמסר שכל אחד מהצבעים מעביר.

(לבן)

כרטיסי ביקור המורכבים  מצבע לבן,לבן משדר פשטות, טוהר, ניקיון ושלווה.

(שחור)

כרטיסי ביקור המורכבים מצבע שחור,שחור נחשב לצבע מאד רציני וסמכותי. הוא צבע מאד פורמאלי ומשדר תחכום ואלגנטיות.

(אדום)

כרטיסי ביקור המורכבים מצבע אדום,אדום הינו צבע חם. הוא מסמל דינאמיות, אהבה ותשוקה.

(כחול)

כרטיסי ביקור המורכבים מצבע כחול,כחול מסמל ניקיון, שמרנות, קור, שלוווה, ומהימנות.

(צהוב)

כרטיסי ביקור המורכבים מצבע צהוב,צהוב מסמל אופטימיות, קיץ, השראה ואושר (תלוי בגוון – כי הוא יכול לשדר מסר שונה).

(סגול)

כרטיסי ביקור המורכבים מצבע סגול,סגול הינו צבע המתאים במיוחד לילדים. סגול משדר כוח, יופי ויוקרה (אם כי זה תלוי בגוון).

(ירוק)

כרטיסי ביקור המורכבים מצבע ירוק,ירוק מסמל מזל, טבע ונדיבות.

(זהב)

כרטיסי ביקור המורכבים מצבע זהב,זהב משדר עושר ויוקרה.

(כתום)

כרטיסי ביקור המורכבים מצבע כתום,כתום הוא צבע כיפי המשדר חום, התלהבות וקירבה.קחו למשל את חברת אורנג' שבחרה דווקא בצבע זה כדי לשדר קירבה וקשר בין אנשים.

(חום)

כרטיסי ביקור המורכבים מצבע חום,חום הינו צבע טבעי וניטרלי. הוא משדר אחריות וידידות אך יש הטוענים שהוא צבע משמעם.

כרטיסי ביקור עצה מס' 2


כרטיסי ביקור של כל עסק/חברה/ארגון או של אדם פרטי הם למעשה כמו מתווך שמאפשר ליצור קשר עם מי שאנו רוצים שיתעניין בעסקנו.

כרטיסי ביקור נועדו ליצור רושם ראשוני אצל הלקוח הפוטנציאלי ולאפשר התקשרות עימנו. כרטיסי ביקור הם האמצעי תקשורת שלנו  עם הלקוחות הפוטנציאלים שלנו וגם עם אנשי עסקים שבאפשרותם לשתף פעילות עסקית איתנו. כרטיסי ביקור הם כמו סוכן מכירות שעובד בכל זמן שהוא אצל הלקוח לכן חשוב ליצור כרטיסי ביקור אטרקטיביים.

כרטיסי ביקור הם פריט קטן ולא יקר להפקה בעל עוצמה שיווקית גדולה, אנו יכולים להפיץ את כרטיסי הביקור שלנו אבל מה שה ישאיר את כרטיסי הביקור אצל הלקוח אלו האלמנטים שלהלן.

עיצוב כרטיסי הביקור:



כרטיסי ביקור חייבים להיות קריאים, בולטים לא יותר מידי בולטים יכול להיווצר רושם הפוך רושם מרתיע, מרשימים ומקוריים. כרטיסי ביקור צריכים להכיל את התוכן המתאים כדי להיות הפקטיביים ובעלי עיצוב מושך,מקורי ומעניין עיצוב שמשאיר רושם של סקרנות . לרוב חברות גדולות משתמשות בעיצובים פשוטים לכרטיסי הביקור אבל לא ניקח דוגמה מהם בעיצוב כרטיסי ביקור!

לכך יש הסבר? כן, עלויות גבוהות של עיצוב יחודי לכרטיסי ביקור למאות ולפעמים אלפי עובדים ומהרצון לאמוד את יכולתיהם של העובדים באופן שווה ולא ליצור מצב שיש יתרון לעובד בגלל עיצוב כרטיסי הביקור שלו ועוד... כרטיס ביקור משעמם ולא מרשים סביר להניח שיזרק . כרטיס ביקור מעניין ומרשים סביר שיכנס לארנק/יתלה על המקרר,ימוסגר ויתלה על הקיר. סתם אני צוחק, בכל אופן כרטיס הביקור תמיד יוכל להיות אמצעי להתקשרות איתנו.כרטיסי ביקור צריכים להיות תואמים לאופיו ועיסוקו של העסק/החברה/הארגון. כרטיסי ביקור של רופא או עורך דין  לא יהיו זהים לכרטיסי ביקור של אינסטלטור או חשמלאי.

טכנולוגית של עולם הדפוס מסוגלת לייצר כרטיסי ביקור באיכות הדפסה גבוה במיוחד ללא הגבלה בעיצוב כרטיסי הביקור ובמחירים סבירים וללא צורך בהשקעה כספית גבוה.

לכן ראו דוגמא למחירי עיצוב כרטיסי ביקור ולמחירי הדפסת כרטיסי ביקור בפרינטקטרד ותווככו למחירים הזולים ביותר.

כרטיסי ביקור עצה מס' 3


כרטיסי ביקור נחשבים לנציגים שלכם לאחר שהמפגש בין אנשי עסקים ויזמיים מסתיים.

הרבה אנשים ממעיטים מכוחם של כרטיסי הביקור ומוצאים את עצמם מדפיסים כרטיסי ביקור נטולי חיים, כרטיסי ביקור אשר לא מייצגים את אופי החברה, כרטיסי ביקור עם טלפונים ישנים, גרפיקה מיושנת / גסה וכו'.

אם חשוב לכם הרושם הראשוני בפגישה עסקית כדאי שמעבר למראה האישי שלכם, סדר גודל החברה שלכם ושרותיה המצוינים תגישו כרטיס ביקור מקצועי המשקף אתכם ואת חברתכם אשר יצור את הרושם שאתם מעוניינים להעביר כאשר תגישו את כרטיס הביקור שלכם.

לפני שנישלח את כרטיס הביקור שלנו להדפסה, כדאי שנוודא האם הכרטיסי הביקור שלנו אכן מייצגים אותנו ואת  החברה בכבוד.

מעיצוב כרטיסי הביקור ניתן לקבל פרטים כמו:



* שם החברה – רבים זוכרים לוגו (סמל) של חברה יותר משם

* תחום התמחותה של החברה

* איש הקשר ותפקידו – יש לוודא שנדע למי לפנות

* סדר גודל החברה – לפי קיטלוג התפקידים

* הווי החברה – חברה ותיקה / חדשנית / ישנה

* ייחודיות / סדר / איכות – איכות הכרטיסי הביקור והגרפיקה משקפים את אופי החברה

* אופן שמירת הכרטיס הביקור (בנרתיק / קופסה) והגשתו

ראשית נוודא אם כרטיסי הביקור שלנו:



* נקי / ללא קימוטים

* האם פרטי הכרטיסי הביקור מעודכנים

* לוגו החברה בכרטיס הביקור חייב להיות מקצועי וברור.

* עיצוב הכרטיס הביקור ישקף את ההווי ותחום החברה.

* עיצוב הכרטיס הביקור יהיה אחיד לשאר המיתוג כמו: פולדר, אתר אינטרנט וכו'

* פרטי התקשרות בכרטיסי הביקור ברורים מספיק אך שלא יהיו כתובים באופן גס ולא משתלב.

* גופנים זורמים וקלים לקריאה בכרטיסי הביקור.

* חשוב שיהיה מודפס שמו של איש הקשר ותפקידו בכרטיסי הביקור * לוודא שכרטיסי הביקור יודפסו על נייר ומשובח,נייר 300 גרם , מומלץ לעשות למינציה מט/מבריק לשמירה על כרטיס הביקור.

* התוכן בכרטיס הביקור צריכים להיות מאורגנים על כרטיס הביקור בפרופורציה.

* הדגשה על פרטים רלוונטיים בכרטיס הביקור.

* צבעי הכרטיס הביקור נעימים וממוזגים בטוב טעם.

* בכרטיסי ביקור דו לשוניים (עברית / אנגלית) אל תעמיסו הכל על צד אחד.

* בכרטיסי ביקור לחו"ל יש לציין את הקידומת של ישראל 972+

* השתדלו לא לרשום יותר מידי נתונים על הכרטיסי הביקור.

* שמרו את כרטיסי הביקור בנרתיק/קופסה המיועדת לכך.

* רצוי שגודל כרטיסי הביקור יהיו בגודל סטנדרטי ויוכלו גם להיכנס לאנרנקו של הלקוח.

* התחשבו בקהל היעד שלכם, אם אתם עובדים בשעות קבועות למשל עורכי דין, ציינו את שעות פעילותכם.

*חשוב שכרטיסי הביקור יהיו כתובים בכתב שניתן לקריאה לא קטן מידי ולא גדול מידי.

טרנדים בעיצובי כרטיסי ביקור:



* כרטיסי ביקור עם לקה סלקטיבית

* הטבעה על גבי כרטיסי הביקור בצבע חמישי כסף / זהב / ברונזה

* כרטיסי ביקור עם הבלטה (מישוש הכרטיס)

* כרטיסי ביקור על גבי נייר נטול עץ / טבעי / משוחזר

* כרטיסי ביקור פלסטיק (כמו כרטיסי אשראי)

* כרטיסי ביקור עם חיתוך ייחודי (פינות עגולות, צורה כלשהי וכו').

כרטיסי ביקור נעשים במגוון רחב של צורות, הם יכולים להעיד על מקומות בעולם ועל אופיים העסקי של תחומים שונים. הרבה אנשים שומרים / אוספים כרטיסי ביקור, לכן חשוב שכרטיס הביקור יהיה גם ייחודי ויהיה חלק מעיצוב התדמית של החברה.

כרטיסי ביקור עצה מס' 4



לכרטיסי הביקור תפקיד מכריע  בעיצוב התדמית של העסק/החברה, או האדם הפרטי, משום שדרכו משתקף הארגון, רצינותו שרותו ללקוחותיו ולפרטים הקטנים בעסק/חברה/אירגון ובקיצור אם קיבלתם כרטיס ביקור שמעוצב בטוב טעם, מוקפד ומודפס כהלכה, סביר להניח שהאדם העומד מאחריו או הארגון ששלח את אותו כרטיס הביקור הם גם כאלה.

גודל כרטיסי הביקור:



כרטיס הביקור צריך להיות קומפקטי וזאת על מנת שיכנס בנוחות לארנקו של המקבל. הגודל הסטנדרטי לכרטיסי ביקור הוא 5X 9 ס"מ יש להימנע מלהדפיס כרטיסי ביקור גדולים יותר הנתקעים או נכנסים כשהם מקופלים לארנק או להפך כרטיסי ביקור קטנים יותר שיש קושי להוציאם  מהארנק.

סוגי נייר לכרטיסי ביקור:



הניירות המקובלים ביותר להדפסת כרטיסי ביקור הם ניירות הכרומו 300 גרם מומלץ בגימור מבריק/מט וזאת מהסיבה שהם ניירות חלקים וההדפסה עליהם יוצרת את התוצאה הטובה ביותר מבחינת איכות ההדפסה. יחד עם זאת,  קיימת אפשרות להדפיס כרטיסי ביקור גם על סוגי נייר אחרים היוצרים מראה טבעי יותר, כמו ניירות הבד, ניירות הטקסטורה או הניירות ממוחזרים. כך יוצרים לכרטיס הביקור מאפיין מיוחד ואישי.

גימורים לכרטיסי הביקור:



למינציה - דרך אחת להשביח את כרטיס הביקור היא על ידי  ציפויים בשכבת למינציה שהיא שכבת ניילון השומרת על מראהו ומגינה עליו מפני כתמי זיעה, שומנים ושריטות ובנוסף עמיד יותר בפני קריעה בשוגג. זו היא דרך מומלצת מאוד והיא אינה כרוכה בעלות גבוהה במיוחד.

פינות עגולות - פינות עגולות שנעשות כהלכה בכרטיסי הביקור שלכם מומלץ מאוד לעשות, מהסיבה שפינות עגולות הנעשות בצורה עדינה ומדויקת יוצרות לכרטיס הביקור מראה אלגנטי ואסטטי ומאפשרות בקלות את ההחלקה לארנקו של המקבל.

כמה להזמין ?



הכמות להזמנה של כרטיסי הביקור נאמדת ישירות מתדירות השימוש בכרטיסי הביקור,מומלץ להזמין כרטיסי ביקור בכמות שתספיק עד חצי שנה. אם אתם עסק קטן, אדם פרטי, או מורה שנותן שיעורים פרטיים בבית  קרוב לוודאי ש – 1000 כרטיסי ביקור יספיקו לכם.להבדיל מזאת אם אתם נציגיה של חברה, סוכני מכירות שטח סביר שתצטרכו 1000 או 2000 כרטיסי ביקור לפחות. אם זו  הפעם הראשונה בה אתם מזמינים כרטיסי ביקור מומלץ להזמין כמות קטנה עד 1000 כרטיסי ביקור שתתאפשר לכם תחילה לאמוד את תדירות הצריכה או אם תרצו לשנות משהוא בעיצוב או בתוכנם של כרטיסי הביקור.

בכל מקרה אל תתפתו להזמין את כרטיסי הביקור באתרים המציעים לכם אלפי כרטיסי ביקור במחירים לא הגיוניים סביר להניח שהאיכות בהם תהיה ירודה ולא תרצו לשקף את עסקכם בכרטיסי ביקור כאלה. (זכרו, מה שזול עולה ביוקר )

הפרטים שיש לכלול בכרטיסי הביקור:



לוגו החברה/הארגון

במידה ומוסר כרטיסי הביקור הוא סוכן של חברה/ארגון ישנה חשיבות גדולה להופעתו של לוגו על כרטיס הביקור. כרטיסי הביקור משקפים כנאמר לפני,מרכיב ייצוגי באותו הארגון והאנשים הפועלים בו. לכן  חשיבות מרובה ביצירת כרטיסי ביקור היוצרים את הרושם אותה מבקשת החברה להקרין בצורה אפקטיבית ככול האפשר.

שם ושם משפחה על כרטיסי הביקור:



כרטיסי הביקור הוא אישי ועליו לכלול בצורה (מודפסת)  את שמו של נותן כרטיס הביקור. יש לרשום תמיד את השם הפרטי לפני שם המשפחה.

יש להימנע  מלהדפיס כרטיסי ביקור כלליים ללא שם לפנייה. על מקבל כרטיס הביקור לדעת את שמו של האדם שיענה לו מצידו השני של הקו הטלפון כשה ירצה להתקשר עימו. הוספת השם בכתב יד על גבי כרטיס ביקור לא מומלצת כלל ומעידה על חוסר רצינותו של החברה/הארגון שמוסר כרטיס הביקור ומהווה על כן טעות ביצירת הרושם הנכון.

רשום תפקיד על כרטיסי הביקור:



גם כאן קיימת חשיבות רבה לכתיבה ברורה של תפקידו/עיסוקו/תחום התמחותוו של בעל כרטיסי הביקור. אם אתה עורך דין, רואה חשבון, נציג מכירות, אינסטלטור,רופא וכו'

רשום מספר טלפון על כרטיסי הביקור:



יש לעשות הכל על מנת להקל על הלקוח המקבל כרטיס ביקור כשירצה ליצור קשר עם מוסר כרטיס הביקור. לכן, יש לציין לפחות מספר טלפון קוי אחד לרבות הטלפון הנייד,  למספר טלפון קווי אחד לפחות, יש חשיבות גדולה בכרטיס הביקור משום שהוא מלמד על קיומו של בסיס,משרד,בית,ממנו פועל מוסר הכרטיס הביקור.

רשום טלפון נייד על כרטיסי הביקור:



כאשר במקרים בהם מוסר כרטיס הביקור, מתוקף תפקידו, נמצא חלק משעות היום מחוץ לאזור בו יש טלפון קויי יש לציין מספר הטלפון הנייד.

רשום מספר פקס על כרטיסי הביקור:



מספר הפקס בכרטיס הביקור הוא כלל ברזל מכיוון שהוא מאפשר העברת מסמכים או חתימה על מסמכים.

רשום כתובת אי מייל על כרטיסי הביקור:



כתובת האי מייל בעידן האינטרנט, מי שלא רוצה להישאר מאחור מבין שדרך זו ברורה כדי להפשר דרך נוספת להיתקשרות בין מוסר כרטיס הביקור ומקבלו.

רשום כתובת אתר אינטרנט על כרטיסי הביקור:



תמונה שווה אלף מילים, ומה שננסה העביר דרך שיחת טלפון ארוכה ומיגעת לפעמים, יסביר אתר אינטרנט, במידה ויש, בקלות גדולה יותר. כך שאם יש לכם אתר אינטרנט מומלץ לציין את כתובתו על כרטיסי הביקור.

רשום כתובת על כרטיסי הביקור:



אדם ללא כתובת משול לחברת קש, ואין כרטיס ביקור ללא ציון כתובת מדוייקת.

2 תגובות:

  1. מישו אמר/ה...

    עצות מקצועיות, תודה

  2. Unknown אמר/ה...

    תודה רבה על המידע.
    אני חושב שלעצב את הכרטיס ביקור לבד יכול להיות משהו שיתן לכרטיס את הטאצ' האישי אבל לצערי לא תמיד יש זמן לעשות את זה.
    אני כבעל עסק בדרך כלל מזמין כרטיסי ביקור יפים בזול מבית דפוס בתל אביב אשר נותן לי את האפשרות לתת את הרעיון הכללי לכרטיס ובבית דפוס נותנים לו את האפקטים השונים אשר יגרמו לכרטיס ביקור למשוך את העין של הלקוחות. אני חושב שזה הדרך הטובה ביותר מפני שזה חוסך לי זמן רב שהייתי משקיע בעיצוב הכרטיס וגם לא עולה לי הרבה מאוד כסף על העיצוב וההדפסה.
    אני חושב שבעל עסק צריך למצוא בית דפוס לעבוד איתו שיתן לו את האפשרות לעשות זאת, הרעיון צריך להיות של בעל העסק ואז זה יתן טאצ' אישי לכרטיס!

הוסף רשומת תגובה

תודה על התגובה.